Via Google+ delen:

Een merk - talloos veel mogelijkheden

Kikkoman is een van de weinige merken onder de sojasauzen. Wereldwijd bekend en gewaardeerd vanwege zijn kwaliteit, verfijnt de natuurlijk gebrouwen sojasaus al eeuwen de gerechten in de Aziatische - en daar vooral de Japanse - keuken. Inmiddels wordt de Kikkoman natuurlijk gebrouwen sojasaus als allround smaakmaker in allerlei keukens en landen gebruikt – van het Middellandse Zeegebied tot Scandinavië en van Azië tot Amerika. Kikkoman is niet voor niets wereldmarktleider in sojasaus.

Nomen est omen

De naam Kikkoman heeft een bijzondere betekenis, net als veel Japanse namen. 'Kikko' betekent schildpadpantser en 'man' betekent 10.000. Volgens een Japanse sage leven schildpadden 10.000 jaar en symboliseren zij geluk, succes en een lang leven - dus alles wat een onderneming zich maar wensen kan. Vanuit deze gedachte ontstond vele jaren geleden niet alleen de naam 'Kikkoman', maar ook het logo. De karakteristieke zeshoek (hexagoon) bestaat namelijk uit een gestyleerd schildpadpantser en het Japanse Kanji-karakter voor het getal 10.000 en symboliseert daarmee eveneens de verbinding van 'traditie' en 'innovatie'.

Vitaal en verfrissend - het ondernemingslogo

Het bekende, zwarte Kikkoman-logo siert elke Kikkoman-fles. Sinds 2008 bestaat bovendien het oranjekleurige logo. Een warme kleur die doet denken aan zon en vlammen en die staat voor 'goede gezondheid', 'jeugdige frisheid' en 'vitaliteit'. Het bijzondere aan het nieuwe logo en de kleur: het smakelijk ogende oranje wekt de eetlust.