Via Google+ delen:

Een echte hit - onze Designerfles

"Design is de bron voor verbetering van het leven." Dat is het devies van de Japanse industriedesigner Kenji Ekuan die zijn stempel heeft gedrukt op het design van Japanse verpakkingen en logo’s. Hij heeft met dit devies als uitgangspunt ook voor Kikkoman ontworpen, want een van zijn bekendste designs is de mooi gevormde fles voor onze natuurlijk gebrouwen sojasaus. Daar zijn we trots op, want voor Kikkoman is deze designerfles niet meer uit het assortiment weg te denken en in de loop van de jaren uitgegroeid tot een echt merkicoon.

 

Functionaliteit en esthetiek

De 150-ml-fles werd ontwikkeld in 1961 en bewijst zijn waarde ook nu nog elke dag. Het  sierlijke silhouet en het beschaafde productlogo ogen bescheiden, elegant en modern en maken van de fles een echte blikvanger. Thuis of in het restaurant - deze trendy designerfles siert de tafels overal ter wereld.

De fles is niet alleen fraai van vorm, maar ook erg handig. Dankzij de optimale vorm van het schenktuitje kan men ook kleine hoeveelheden of zelfs druppels sojasaus doseren, zonder na te druppelen. Daardoor is de fles niet alleen een ideaal hulpmiddel bij het koken, maar kan hij bij een etentje met vrienden of familie ook zonder meer op tafel worden gezet.

Dankzij het afschroefbare dopje en het vaatwasmachinebestendige materiaal kan de designfles steeds opnieuw gebruikt worden. Schenk daarna Kikkoman natuurlijk gebrouwen sojasaus uit de standaardfles via de grote opening in het flesje en geniet in stijl.

 

Kleine, grootse fles

Omdat de Kikkoman-fles functionaliteit en esthetiek perfect combineert, wordt hij niet alleen hooglijk gewaardeerd door professionele en hobbykoks, maar werd Kenji Ekuan in het jaar 2003 onder andere voor de Kikkoman-fles onderscheiden met de Lucky Strike Award.

Wie de designerfles niet alleen in het restaurant of op de tafel thuis wil zien, kan ook een exemplaar bekijken in de collectie van het Museum of Modern Art in New York.