Eenvoudig, snel en lekker met Kikkoman

Eenvoudig en snel:

Lekkere snackideeën van Kikkoman waarvoor u geen keukenprinses hoeft te zijn!

Na een vermoeiende dag of in het weekend: soms hebben we geen zin en tijd om te koken en biedt de koelkast niet veel meer dan wat groente, eieren en sojasaus.  Geen probleem! Ook met enkele eenvoudige ingrediënten kunt u snel in een handomdraai kleine, gezonde en lekkere mini-maaltijden bereiden. Een paar scheutjes sojasaus zijn voldoende om alle snacks iets heel bijzonders te geven: de umami-smaak en stevige body. Wat u dan nog daarbij nodig hebt zijn bijvoorbeeld een paar aardappelen, een laatste avocado, een blik tonijn of uien. Samen met sojasaus worden dit snel kleine maaltijden, die lekker smaken en daarbij gezond zijn. En als u op snackcursus gaat, geldt de regel: experimenteren hoort erbij, als iets smaakt, is het geslaagd. Probeer het gewoon eens.

Miniaardappelen met sojasaus-sesamdip

Was en kook de aardappelen. Rooster de sesam kort in een pan zonder olie op gemiddelde temperatuur. Meng in een schaaltje salademayonaise met yoghurt in een verhouding van 50:50, voeg wat sojasaus en geroosterd sesam toe. In plaats van deze sojasaus-sesamdip kunt u ook de klant-en-klare Kikkoman Sesam Dressing als dip gebruiken. Hij is op smaak gebracht met gemalen sesam, waardoor hij een unieke, heerlijke smaak krijgt. Pas op: u loopt het gevaar om verslaafd te raken!

Ciabatta met tonijn-kappertjescrème

Op een stokbrood of een ciabatta: tonijn smaakt heerlijk als beleg. De tonijn uit blik krijgt nog meer smaak als hij wordt gemengd met wat verse kaas, kappertjes en een scheutje sojasaus. Verdeel hem dan nog met rucola of sla, kerstomaatjes of gedroogde tomaten over het brood en geniet van de snack. Eenvoudig lekker! Hier vindt u het recept.

Garnalen en avocado op toast 

Misschien zijn er nog garnalen in de diepvries – een rijpe avocado moeten we altijd als reserve in de keuken hebben en brood is er eigenlijk altijd. Veel meer is er niet nodig om deze lekkere teriyaki-garnalen-en-avocado-toast te bereiden. En als u geen teriyakisaus met geroosterde knoflook bij de hand hebben: geen probleem! Meng gewoon wat sojasaus met knoflook. Het recept vindt u hier.

Roerei met champignons

Een snelle, kleine snack voor tussendoor of als ontbijt. Klop gewoon een paar eieren met melk en kruid ze met enkele scheutjes sojasaus. Was de champignons, snijd ze in plakjes en voeg ze toe Verwerk alles samen tot een heerlijke roerei. En als er nog bieslook in de keuken of kruidentuin is, strooit u dat erover.

Maar ook dat zijn heerlijke en tegelijkertijd verzadigende snackrecepten, die in een handomdraai binnen maximaal 30 minuten kunnen worden bereid:

Poké-wrap met omelet

Meestal ligt er wel spinazie in de diepvrieskast, haal die maar eens tevoorschijn. En in plaats van de noribladen kunt u ook grijpen naar tortilla-wraps of dunne pannenkoeken bakken. En als u onze heerlijke pokesaus niet in huis hebt, kiest u gewoon voor sojasaus!

Omelet met pikante sojasaus

This snack is seductively Spanish! If you don’t have any spring onions to hand, use chives or onion rings. You can leave out the crab sticks if you don’t have any – or defrost some small prawns from the freezer instead. And as for the sauce, white wine will work instead of sake. Experiment and see for yourself!

Wilt u inspiratie opdoen wat u met de Kikkoman sojasaus nog meer tevoorschijn kunt toveren? Hier vindt u nog meer heerlijke snacks.

Wist je dat?

Alledaagse voedingsmiddelen zoals aardappelen, een restje avocado, een blikje tonijn of wat uien, in combinatie met sojasaus, kunnen snel worden omgezet in kleine, gezonde maaltijden die ook lekker smaken.