

Natuurlijk gebrouwen sojasaus wordt al eeuwenlang gebruikt als smaakmaker in de Aziatische keuken, voornamelijk in Japan. Tegenwoordig versterkt Kikkoman Natuurlijk Gebrouwen Sojasaus de smaak van gerechten in vele landen - van het Middellandse Zeegebied tot Scandinavië en van Azië tot Amerika. Kikkoman is niet voor niets wereldwijd de marktleider op het gebied van sojasaus. En, wij hebben één van de beroemdste logo's ter wereld.

Zorgvuldig ontwikkeld
Op elke Kikkoman-fles staat het bekende zwarte Kikkoman-logo. In 2008 kwam daar een oranje logo bij. Oranje is een warme kleur die aan zon of vlammen doet denken en staat voor "goede gezondheid", "jeugdige frisheid" en "vitaliteit". Het nieuwe logo en de kleur ervan zijn bijzonder, omdat de kleur oranje ook eetlustopwekkende eigenschappen heeft.
Ook het iconische ontwerp van het flesje, ontwikkeld door Kenji Ekuan, heeft ertoe bijgedragen dat Kikkoman een opvallend en onmiskenbaar merk is geworden. Deze vorm is uniek en wereldwijd herkenbaar.
Mooi en ingenieus: een iconische designklassieker
Design is een bron van verrijking.
Ontdek meer